Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul de branding, trebuie să înțeleagă mai întâi componentele unei companii. Numele, logo-ul și povestea dau identitatea acelei „entități”, indiferent că vorbim despre o firmă de dimensiuni mici sau o multinațională. Brandul este particularitatea care te diferențiază de restul companiilor din același segment de piață, iar brandingul reprezintă modalitatea prin care te identifici ca afacere. Fiecare dintre noi putem reprezenta propriul brand, prin numele nostru, prin aspect, atitudine, dar mai ales prin caracteristicile definitorii.
Rebrandingul apare atunci când o companie vrea să facă o schimbare de imagine. În industria auto, mulți producători de mașini apelează la această tehnică de marketing, înlocuind siglele destinate de pe anumite modele cu altele, astfel încât noua generație să beneficieze de o schimbare completă. În cadrul companiilor mai mari, rebrandingul poate fi adoptat cu mare uțurință, însă firmele mai mici se pot confrunta cu probleme de percepție din parte consumatorilor dacă echipa de marketing nu-ți face treaba cum trebuie, deoarece apare confuzia. Pentru a evita astfel de situații, până să o iei pe calea rebrandingului, ideal ar fi să te asiguri că brandul a căpătat o identitate în rândul consumatorilor.
Nu știu exact care sunt motivele pentru care marile companii adoptă schimbări semnificative de brand, însă pentru a supraviețui concurenței de pe piață, marketerii trebuie să aducă îmbunătățiri constante. Indiferent de industrie, concurența este acerbă, iar viziunea despre produse și servicii se schimbă odată cu nevoile consumatorilor.
Odată cu digitalizarea, agențiile de publicitate au început să-și schimbe tacticile de promovare, întocmai pentru a ține pasul cu noile tendințe. Rețelele de socializare au devenit, de asemenea, spațiul ideal în care marketerii ajung la un număr tot mai mare de consumatori.
Brandingul și rebrandingul sunt două etape esențiale în construirea unei afaceri și menținerea activității acesteia pe piață. Cert este că doar companiile care și-au dobândit deja o entitate pot apela la rebranding, spre deosebire de firmele mai mici care nu beneficiază de un anumit suport venit din partea consumatorilor. Pentru acestea, rebrandingul ar putea însemna practic să o ia de la capăt.
Strategiile de brand sunt create pentru a desena identități puternice pentru diferite business-uri. Cele mai multe companii apelează la agenții de marketing specializate pe dezvoltarea acestor tehnici în funcție de produs și de așteptările consumatorului. Când ne referim la branding, vorbim mai mult despre imaginație și ingeniozitate, astfel încât consumatorul să se atașeze emoțional de produse, prin caracteristicile unice oferite de brand în timp. Apple poate fi cel mai bun exemplu și, în același timp, ușor de înțeles. Dacă vreți să vă conectați la ultimele știri din marketing, pentru a înțelege cum funcționează o agenție de specialitate, accesați site-ul themarketing.ro.