Deși este considerată una dintre cele mai mari industrii la nivel global, piața auto a fost puternic afectată în ultimii doi ani din cauza pandemie de COVID-19. Semiconductoarele au dispărut, liniile de aprovizionare au fost întrerupte, iar prețurile mărfurilor sunt într-o continuă creștere. Mai mult, o parte din producție este blocată, astfel că proprietarii de mașini trebuie să renunțe la stimulente și să aștepte mult timp până la livrarea vehiculelor.
Dacă în Germania s-au vândut aproximativ 3,6 milioane de automobile în 2019, un an mai târziu, piața s-a prăbușit cu doar 2,9 milioane de exemplare vândute. În 2022, Dudenhöffer prognozează un câștig de vânzări de 3,01 milioane de vehicule. Deși ne situăm în prima jumătate a anului 2022, producătorii germani de automobile se confruntă în continuare cu o penurie de semiconductori.
Piața germană nu va reveni la nivelurile de dinaintea crizei până în a doua jumătate a anului 2023, când deficitul de aprovizionare va fi atenuat. În plus, vârsta medie a flotei germane va atinge un vârf de peste zece ani, ceea ce înseamnă că se anticipează mai multe vânzări de mașini noi pentru a revitaliza flota. Potrivit expertului, mașinile electrice ajută la alimentarea acestui val de întinerire.
Piața germană de vehicule nu își va reveni la nivelurile de dinaintea crizei până în a doua jumătate a anului 2023, când deficitul de aprovizionare va fi atenuat. În plus, potrivit expertului, vârsta medie a flotei germane va ajunge la un nivel ridicat de peste zece ani în acel moment, ceea ce înseamnă că se poate aștepta o întinerire a flotei prin mai multe vânzări de mașini noi. Potrivit expertului, mașinile electrice ajută la alimentarea acestui val de întinerire.
În 2019 piața auto de la nivel global a înregistrat aproximativ 80 de milioane de vehicule noi. În anul următor, numărul acestora ar fi scăzut cu 14%, la 68,6 milioane, iar în 2021 a atins un total de 70,5 milioane de vehicule. Nivelul de dinainte de criză nu va fi atins nici măcar în 2023, cu 78,8 milioane de vânzări suplimentare. Experții subliniază că vom reveni la valorile maxime inițiale abia în 2025. Dacă vreți să aflați mai multe informații despre cum va evolua industria auto în următorii ani, accesați thecars.ro.